donderdag, april 25, 2013

Mooi!

Zo, nu weer een vrolijk logje.
Het is zo mooi hier in de Duin- en Bollenstreek!
Als ik deur uit stap en de wind staat goed, ruik ik de hyacinthenvelden!
Narcissen staan ook volop in bloei, en hier en daar al een tulpenveld.


Bolletuinen
Het groene veld ving aan te kleuren.
De bloemen groeiden vol en groot.
Toen hing de lucht gekruid met geuren
En verste nevel room en rood.
Dan zag men oovral nijvre handen
De kelken plukken van hun steel,
Storten op bermen volle manden
Van bont en paars, van rood en geel.
En aanstonds op een heldre morgen
Lagen de velden vlak en groen,
En onder hen in ’t zand verborgen
De bollen voor een nieuw seizoen.
 (Albert Verwey)

Als ik een paar minuten fiets zie ik dit:





18 opmerkingen:

  1. jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje peetje:-)

    dat lijkt me zó geweldig hé om daar dan in de buurt te wonen :-)
    "geweldig"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Ik ben een beetje jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het mooiste is dat je de schoonheid van je eigen omgeving nog weet te waarderen. Dat doen veel te weinig mensen... Het ziet er schitterend uit daar.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Petra.
    Wat heerlijk,dat je daar zo vlakbij woont.
    En wat een schitterende kleuren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend.
    Ja de laatste dagen gaat het snel.
    Geniet volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwww,prachtig!Ik ruik ze ook bijna;).Misschien dit jaar toch ook maar weer naar de Keukenhof........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je gelooft je ogen bijna niet. Zo'n mooie kleurenpracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Petr@ , mooie foto's en tekst ik heb genoten, dank je, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik OMARM je!
    Zo MOOI.

    Wij maken vaak een fietstocht naar Den Helder, eerst door de polders met bollenvelden. terug door de nu nog kale bruinkleurige duinen (daar helemaal)
    Plotseling rijd je naar de duinrand en kijk je op 25 meter hoogte over alle kleurige bollenvelden heen.
    Dat zorgt voor het echte WHAUW effect.

    Ik hoorde afgelopen week mijn zoon zeggen dat hij zo slecht sliep ( jij ook hé? )
    Hij kreeg de tip om zijn bed om te draaien.
    Nu ligt hij niet meer met zijn hoofd naar het Noorden gericht.
    En hij slaapt als een roosje net als zijn vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ,om vrolijk van te worden.
    Ik ben blij dat het me lukt hier te reageren.
    Fijne avond,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schit-te-rend! Wat een mooie plek ... al die kleuren! En de tekst van het gedicht sluit er naadloos op aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi he....en het ruikt dan ook zo heerlijk, bedwelmend bijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De laatste keer dat ik er in de buurt was kond ik niet meer dan een vaag geel waasje zien! Ik hoop volgende week nog eens in de herkansing te gaan want dit smaakt naar méér!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij hebt het anders maar goed getroffen: zowel dicht bij de bollenvelden als bij het strand! Ik word nog net niet jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heb jij geluk om zo veel moois vlak bij je te hebben

    BeantwoordenVerwijderen