dinsdag 16 april 2013

Panneland

 
Geef me de kracht van de aarde.
De warmte van de zon.
Neem me mee op de vleugels
van de wind en laat me drijven
op de wolken.
Geef me de stilte van de maan
en de helderheid van de sterren
©Navota
 
Hier vlakbij is een prachtig mooi duingebied, Panneland. (Waterleidingduinen, we hebben ook heeeeeel lekker water).
Daar ben ik regelmatig te vinden met mijn camera.
Schitterend natuurgebied, waar veel herten leven. 
 
 
 
 
Als je heel rustig doet, kun je best heel dichtbij komen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


14 opmerkingen:

  1. Wat mooi daar,Petra.
    Je hebt niets teveel gezegd.
    En ook nog eens schitterend gefotografeerd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooi is het daar...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dichtbij komen met schapen lukt me nog wel altijd. Maar met herten met Shirel in je buurt... Onmogelijk.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh da's daar een sprookjeland petra, wauw wat gaaf om te zien zeg,
    die edelherten, zo in het wild die zou ik zo graag eens zien hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik fiets vaak door Parnassia.
    Ook zo mooi.
    Maar wat jij laat zien, G E W E L D I G !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, schitterend! Wat een mooie, sierlijke beesten zijn het toch.
    Hoewel je her en der ook verneemt dat omwonenden en gebruikers van de wegen in het duingebied (o.a. bij de Amsterdamse Waterleidingduinen) overlast hebben van herten. Ze vertrappen tuinen en borders, eten tuintjes leeg en steken bij tij en ontij de weg over ... een overschot aan herten, dat is dan wel weer een lastige ontwikkeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klopt Desire, vooral de bollentelers hebben er veel last van.
    En als je 's avonds in je auto rijdt moet je ook goed uitkijken, want alhoewel er hoge hekken zijn geplaatst, steken ze toch hier en daar over.
    Deze lange winter zijn er wel een aantal doodgegaan, soort natuurlijk verloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zoals het zonlicht op het schaap valt en zijn oorbel een extra lichtje geeft. Niet dat de andere foto's niet mooi zijn ;-) Ongelofelijk dat je die herten zomaar tegen kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig. Die herten zijn niet meer eenkennig tegenwoordig. Ik kijk ook met ongeloof naar die herten die zo maar in het hartje van Zandvoort rondscharrelen. Gelukkig zijn ze vredelievend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend...... moet er ook maar eens dagje aan wagen, mijn camera ligt hier jaloers naast me te piepen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het moet een genot om daar vaak te mogen wandelen natuurlijk! Prachtige foto's heb je gemaakt, vast niet met een eenvoudig automaatje gemaakt maar dan nóg, je moet er toch ook oog voor hebben en dát zit wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Poeh, die herten zijn wel van heel dichtbij genomen. Bijzonder hoor.

    BeantwoordenVerwijderen