donderdag 16 mei 2013

Tuin

Man heeft de tuin veranderd.
We hebben nu gras i.p.v. stenen. Het was erg veel en zwaar werk omdat we achterin de tuin een moerascypres hebben staan en de wortels groeien meters ver door. Ook de kippenren is verplaatst.
De wortels van de cypres waren door het ingegraven gaas heen gegroeid. Dat gaas was nodig omdat we voorheen ook konijnen in de kippenren hadden en die probeerden elke dag Australie te bereiken. Dit ontmoedigden wij dan door regelmatig de gaten dicht te gooien (ze hadden een heel leuk leven hoor, want menig konijn moet zijn leventje in een hok van 1 bij 1 slijten). Met goede moed gingen ze door met graven, ze waren er zoet mee.
Inmiddels zijn alle konijnen aan het hemelen en nemen wij geen nieuwe meer.
Man heeft keihard gewerkt en ik gaf aanwijzingen koffie. Ik mocht de grond gelijk harken, is ook heel belangrijk werk anders krijg een hobbelige grasmat. Ook mocht ik nieuwe planten kopen, ja aan mij heb je wat!
Mopperen over het weer doen wij niet want  regen is goed voor het nieuwe gras. Man heeft het inmiddels al 3x gemaaid!

 
 




 Pip in gevecht met een hortensia



Dat gras ligt erg lekker!

 Het achterterras waar we 's avonds nog even in het zonnetje kunnen zitten



 
 
 
Wij zijn het Pinksterweekend weg, dus het is een paar dagen stil op mijn blog.
Dinsdag ben ik er weer en vrijdag vertrekken we naar Bretagne.
Ik heb echt een rot leven.
Allemaal een fijn lekker lang weekend toegewenst!

17 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal gelikt uit. Petje af voor manlief.
    Veel plezier op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra een vriendin van mij vertelde hetzelfde verhaal als jij over de huisarts dus nu weet ik dat jij daar ook woont. Leuke plek is t daar. Toevallig hoor. Ik wens je een hele fijne vakantie toe. Las net dat t in Wissant geen best weer gaan worden. oei. heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is mooi geworden,Petra.
    Je beschrijft het weer heerlijk.
    En je foto's zijn prachtig.
    En fijn zeg,dat vooruitzicht van je vakantie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier tijdens weekendje weg en jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gras is zo fijn! Ook zo heerlijk om naar de mereltjes te kijken die daar altijd wormpjes vinden. Ik kom uit hetzelfde dorp als jij(inmiddels al 30 jaar weg) en ken het verhaal van de huisarts. Moeilijk te bevatten dat hij op zo'n heftige manier uit het leven moest stappen.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor nu een fijn lang weekend en voor de vakantie alvast de voorpret..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En als het gras gemaaid is rĂșikt het altijd zo lekker, ik ben een pietsie jaloers want onze tuin is veel te klein om er een grasveldje in te plannen!
    We hebben gelukkig ook wel een piepklein tweede zitje in de avondzon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er weer gezellig en mooi uit.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde om weg te gaan met zo'n mooie tuin,maar er komen vast nog genoeg dagen om ervan te genieten.Fijn pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben gekozen voor gras? Tegenwoordig nemen juist veel mensen tegels of stenen. Ook manlief wil dat graag, lekker alles strak zodat hij geen gras meer hoeft te maaien. Maar ik ben gek op dat gras dus het blijft er mooi liggen haha!
    Maar jullie tuin ziet er schitterend uit, mooie plaatjes! Nu de zon nog tevoorschijn toveren en genieten maar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als jullie vrije dagen net zo fleurig worden als de nieuwe tuin, belooft het een feest te worden. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De taakverdeling was heel goed geregeld. Je hebt heel wat in je mars, dat kun je zo merken.
    Heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Groene vingers... ben ik jaloers op hoor! Prachtig, de foto's evenzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. inderdaad bij nieuw gezaaid gras hoort regen, toch liefst ook met af en toe wat zon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lijkt me een heerlijke tuin!
    Ik heb ook gras.
    is veel beter voor je, dan dat stenen tijdperk...

    groetjes!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een rot leven en dan OOK nog doorgestreept. Het is verschrikkelijk. Die foto's getuigen allemaal van een lijdensweg van jewelste. De hond kijkt ook al zo droevig. En dan die ellende voor die spittende man. Maar ja, die telt niet mee want hij krijgt al koffie.

    Een droef leven, maar wel een mooie tuin. Ach, je zou die van mij eens moeten zien, dan zou je gillend van de lach wegsprinten.

    BeantwoordenVerwijderen