vrijdag 21 juni 2013

Dertig!

Dit jaar wonen wij 30 jaar samen! We kennen elkaar al 32 jaar!  Ik was nog maar een kind van 17 toen ik Man leerde kennen.
En volgend jaar zijn wij 25 jaar getrouwd. (Vroeger vond ik mensen die al zo lang samen waren saai)

Voor we gingen trouwen hebben we eerst samengewoond. De jongen uit de stad en het meisje uit het dorp.
We hadden een klein huisje gekocht, midden tussen de bollenvelden. Bijna al het geld ging in de hypotheek en het opknappen van het huisje zitten, dus we kochten geen dure meubels.
De eettafel met 3 stoelen vonden we bij de kraak (grof huisvuil) , de stoelen werden opnieuw bekleed, en ze waren weer als nieuw! Mijn broer timmerde een salontafel voor ons, kleedje erover en klaar!
Ik ga het niet mooier maken dan het is, de eerste periode was best moeilijk.
Ik kwam uit een druk gezin, en dan ben je opeens met z'n tweetjes. "Das best wennen".
Maar we namen een poes, een duif en een konijn en creerden ons eigen "gezin".
Natuurlijk  kwam het goed en we werkten hard om samen iets op te bouwen.

''Al jaren net een echt paar, vanaf nu een net echtpaar" stond er op onze trouwkaart!
Na 6 jaar samenwonen trouwden we en wat genoten we van deze prachtige, liefdevolle en zonnige dag! Het mooiste was dat de familie nog compleet was.
Onze ouders, mijn grootouders en onze broers waren er allemaal bij! Maar dat vonden we toen heel gewoon.

De kinderen werden geboren en we groeiden in onze rol van vader en moeder.
De jongste huilde veel, maar uiteindelijk kwam dat goed.
We verhuisden nog twee keer.
Wat kan er veel veranderen en wat hebben we veel meegemaakt!
Mijn vader (58) die plotseling overleed terwijl ik nog in het kraambed lag van de geboorte van onze oudste zoon. 
Wat een lijdensweg hebben mijn schoonouders beiden moeten ondergaan voor ze na een lang ziekbed stierven. Onze beste vriend Cees (29) die overleed aan acute leukemie.
En recent mijn zwager (Man's broer) die op zijn fiets werd geschept door een auto en weken in coma lag. Al die tijd zaten we aan zijn bed.

32 Jaar lief en leed, vooral veel lief.
We kunnen zo lachen samen, hij plaagt me graag. Hij noemt me Bep of Nel, nooit schat, maar ik weet dat hij dat eigenlijk bedoelt.
Ieder leven kent zijn ups en downs. Het belangrijkste is dat we een team zijn.
Niet ik, niet jij, maar WIJ!  is altijd ons motto geweest.




Toen we gingen samenwonen kregen we van een tante een beschilderde melkbus met het jaartal erop.

20 opmerkingen:

  1. Wat heb je het mooi vertelt,Petra.
    En die melkbus is het symbool van een mooi leven,dat jullie samen hebben weten op te bouwen.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi.
    Ja, als je samen een start maakt weet je niet hoe het allemaal gaat lopen.
    Je hoopt het beste en dat het goed gaat.
    30 jaar samen is wel een mooi bewijs.
    Op naar nog vele gelukkige en gezonde jaren samen...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. proficiat, jij hebt geluk van op zo'n jonge leeftijd de man van je leven al te vinden, en dat het zo goed gaat heb je alleen maar aan jullie zelf te danken. proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw Petra,
    zoals jij dat hier liefdevol beschrijft, da's prachtig mooi om te lezen,

    je moet van het leven elke dag een feestje maken en dat doen jullie, ik hoor mijn vader praten tegen mijn moeder die zei ook altijd, bets of drieka, terwijl ze dina heette:-)
    heerlijk Petra, een brok van ontroering in mijn keel

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk, liefdevol logje. Daar hoort alleen nog een muziekje bij. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier word ik gelukkig van en wens jullie nog heel veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog 30 jaar erbij wens ik jullie toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met jullie 32-jarig samenzijn! Als je zo lang samen bent ken je elkaar in goede en in slechte tijden, da's pas echte liefde :)
    D'r zullen vast ook diepe dalen geweest zijn (zoals ieder stel wel eens beleeft) maar met de kracht van jullie relatie zullen de pieken er bovenuit stijgen. Geniet van elkaar en op naar volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooi tekst! Elkaar nog steeds de moeite waard vinden na "zoveel jaren" is een cadeautje dat niet voor iedereen is weggelegd. Het mooiste is wanneer je het ziet, weet én waardeert...
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja, dat heb je mooi geschreven. Het is maar goed dat je alles van te voren niet weet. En ga er goed mee om! Op naar de komende jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooi en liefdevol logje, Petra!
    Bij ons ongeveer hetzelfde verhaal. Volgend jaar zijn wij 30 jaar gehuwd. Met hoogtes en laagtes, wat bij de meeste relaties wel zo is denk ik zo. Maar toch nog bij elkaar, wat tegenwoordig bij zo'n "laagte" al snel tot uit elkaar gaan doet besluiten

    Ik wens jullie nog vele mooie jaren toe, in goede gezondheid samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig logje en natuurlijk heel veel felicitaties met deze mooie mijlpaal! Waarschijnlijk is alles helemaal goed uitgepakt juist omdat je nog zo jong was toen je hem leerde kennen. Dan groei je nog veel makkelijker in een zo'n héél andere nieuwe situatie !
    Het is inderdaad één van de dingen die opvallen als je trouwfoto's terugkijkt,dat er steeds meer mensen ontbreken.
    Bij ons 50 jarig huwelijksfeest waren uiteraard geen ouders meer aanwezig, maar Henk z'n ouders waren nog wél bij ons 35 jarig huwelijksetentje aanwezig ;-)
    Maar er ontbreken ook al

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verhaal. Van harte gefeliciteerd en wat heerlijk om al zo jond de goeie te vinden want das niet makkelijk he. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Petra,

    wat klinkt dat allemaal lief!
    Jullie lijken me een geweldig paar!!
    Ik wens je nog eens 30 jaar samen toe!!

    XX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi verhaal Petra, dit is echt delen van lief en leed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig stuk. Zoveel jaren, zoveel meegemaakt. Leuk om te lezen.
    Allebei hartelijk gefeliciteerd en nog heel veel jaren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Petra... was gisteren in de war, vandaar, dat ik mijn logje verkeerd had gezet. Je was net even te snel...
    Gaan jullie de grote dag op het strand vieren?
    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik al Marlou, jij werkt vooruit denk ik!
      De echte grote dag is volgend jaar, we willen iets gezelligs met het gezin gaan doen.

      Verwijderen