dinsdag, juni 18, 2013

STRAND

 
 
Ik wil alleen zijn met de zee,
ik wil alleen zijn met het strand,
ik wil mijn ziel wat laten varen,
niet mijn lijf en mijn verstand.


Ik wil gewoon een beetje dromen
rond de dingen die ik voel
en de zee, ik weet het zeker,
dat ze weet wat ik bedoel.


Ik wil alleen zijn met de golven,
'k wil alleen zijn met de lucht,
ik wil luist'ren naar mijn adem,
ik wil luisteren naar mijn zucht.


Ik wil luist'ren naar mijn zwijgen,
daarna zal ik verder gaan
en de zee, ik weet het zeker,
zal mijn zwijgen wel verstaan.


Toon Hermans.










14 opmerkingen:

  1. whahahaha die van schippers is ook wel erg leuk gevonden Petra,

    er staan files op weg naar het strand, geef mij mijn klaprozen tuintje maar :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig gedicht van Toon.
    Nee, ik ga niet naar het strand. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige compilatie van foto's. Je brengt me bijna in de verleiding om naar het strand te gaan. Bijna hoor, mijn auto is net een oven en de weg naar het strand vol en lang... Heerlijk gedicht van Toon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgenochtend ga ik heel vroeg (half 8) lekker naar het strand.
      Zo heerlijk rustig ....

      Verwijderen
  4. Wat een mooi gedicht is dat.
    Passend bij de prachtige collages.
    Het is,dat ik ver van zee af woon,anders
    zou ik zo even gaan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een dagje naar het strand, genieten van zon en zee, dat is zalig.
    En jij gaat dan nog zo vroeg als het lekker rustig is, dat is toch het fijnste wat er is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prima plek om vandaag lekker te zijn.
    Volop genieten hé..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaaaa, heerlijk. Ik ben gek op de zee en het strand...
    Kom er elke week minstens één keer!
    En wat leuk... die postertekst!
    Die heb ik tijdens een schilderles eens op een mooi houten doosje geschilderd.

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toon kon het wel verwoorden hé!
    Maar heerlijk natuurlijk om een beetje aan het strand te verpozen, ook al is het niet het mooie weer geworden dat ons beloofd werd, misschien wél zo lekker dus vandaag op het strand;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schit-te-rend gedicht van Toon, hij zegt hiermee alles. En de fotocollages passen er geweldig goed bij. Zelfs bij minder gunstige weersomstandigheden is het goed toeven aan de kust. Wij -Nederlanders- kunnen trots zijn op ons wonderschone land :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi gedicht en wat zijn je honden toch mooi. Je word er gewoon blij van als je je hond/en ziet genieten van het buiten zijn.
    En ja oudere mensen hebben vaak zoveel mooie verhalen, wat jammer dat veel mensen er geen tijd voor maken. Ik ben zelf ook dol op hun oude foto's over hoe ze er vroeger uitzagen. fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk het strand, met passende woorden Toon. Krijg gelijk weer zin om te gaan.(Even weer wachten op mooi warm weer)
    (Heb je toegevoegd aan m'n links, als je dat goed vind)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geniet aan het strand.....en maak er er vandaag ook een leuke zonnige dag van

    BeantwoordenVerwijderen