dinsdag 16 juli 2013

Nieuwe lens

Toen wij onlangs op een weekje in Bretagne waren, is de lens van mijn camera kapot gegaan.
Dit was de Canon 18-55mm lens. De meeste foto's heb ik toen gemaakt met de lange lens.
Om de kapotte lens te laten repareren ging meer dan 300 euro kosten, dus dat geld kon ik net zo goed in een nieuw lens steken.
Sinds kort heb ik nu een nieuwe lens, voor de kenners een Tamron 18-270 mm lens, zodat je niet steeds van lens hoeft te wisselen.
Het is nog wel even wennen, met de oude lens kon ik lezen en schrijven. Tot nu toe verwijder ik de meeste foto's omdat het scherpstellen net even anders gaat, vooral bewegende onderwerpen (honden b.v.) worden nog steeds onscherp.
Maar oefening baart kunst en het gaat steeds beter.

Deze heb ik de afgelopen week in de tuin gemaakt.

 Roos van buurman groeit onze tuin in
 
 Pip zoekt het hogerop
 
 Alles groeit goed
 
 Man en buurman samen in de boom om er wat takken uit te zagen
 
 Naderhand weten de honden wel raad met al die takken!
 
 Gezellig samen in het gras
 

21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig huis en tuin hebben jullie. Pure romantiek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marja, maar dat zijn de schuren :-)

      Verwijderen
  2. een tuin om van te genieten , heerlijk.

    en die lens , daar begrijp ik niet zo veel van , met de oude lens kon je lezen en schrijven zeg je ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Merel dat is een nederlandse uitdrukking, ik bedoel dat ik er alles mee kon doen, dat ik het helemaal in de vingers had.

      Verwijderen
    2. nu kan ik volgen, hier bij ons in België kennen we die uitdrukking niet, ik heb het toch nog nooit gehoord

      Verwijderen
  3. Niks mis met je lens hoor!;)Prachtige tuin zeg......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Petra.
    En over een tijdje kun je met de nieuwe lens ook lezen en schrijven.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh maar da's hartstikke oké Petra,
    daar ga je veel plezier aan beleven, lekker zoomen en spelen en het komt helemaal voor de bakker, daar twijfel ik geen seconde aan.

    leuk zo liggen in het gras, en zo lekker rustig:-)
    ace laat me geen seconde met rust:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak jij prachtige foto's zeg! Je hebt een goed oog voor compositie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat went vanzelf wel weer. Dat is normaal Deze foto's zijn in ieder geval goed gelukt.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iets nieuws is altijd even wennen, maar het lukt je wel.
    Mooie foto's.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij woon jij ábsoluut niet verkeerd;-)
    Voor gedoe met lenzen heb ik het geduld niet, gewoon lekker alle op de automatische optie!
    Maar daarom zie je dus bij mij nooit bijzondere foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alle begin is moeilijk, dit komt vast ook goed :)
    In ieder geval heb je mooie dingen in je buurt om te fotograferen. Ik ben inmiddels verliefd op jullie lichtkleurige hond, wat een scheet! Daar zou ik de hele dag mee willen knuffelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een echte knuffel, hij zou het liefst de hele dag op schoot zitten :-)

      Verwijderen
  11. die lenzen zijn meestal een dure zaak hé, Petra
    Hopelijk gaat je nieuwe een lange tijd mee, en kan je er blijven mooie foto's mee maken als deze hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. iets nieuw is altijd weer testen en proberen, maar het lukt je wel want je hebt al ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik wens je een leuke zonnige vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi mooi mooi....

    Die lens heb ik overwogen.... toch niet aangeschaft omdat ik het 'probleem' dat jij benoemt al verwachtte ;-) Ik heb dus een 'gewone' 18-55 en een telelens 55-300...
    Heb ook een macrolens maar daar kan ik (helaas) nog steeds niet mee uit de voeten ;-(

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een fijn weekend, geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een romantisch huisje zo te zien. En een hardwerkende man.
    Mooi zo'n nieuwe lens. Niet dat ik er verstand van heb hoor. Ik zie alleen dat die foto's een stuk beter dan de mijne zijn. Moet je mijn toestelletje zien ook. Ha, daar lach jij om.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een scherpe foto's! Ze spatten gewoon van je blog af :D Mijn gevoel voor fotografie is vreselijk slecht ontwikkeld. Ik houd het er maar op dat ik andere kwaliteiten heb, al weet ik nog niet welke, haha...
    Jullie wonen in een sfeervol huis en wat een schitterende tuin. Plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen