maandag, juli 01, 2013

Voor mijn moedertje

Lieve mam,
 
Ik weet dat je meeleest en vaak geniet van de foto's en verhaaltjes.
Deze keer is dit logje speciaal voor jou!
Omdat ik zo veel van je hou!
We kunnen lezen en schrijven met elkaar, daar gaan we mee door tot je minstens 100 bent!!
(gelukkig duurt dat nog heel lang).
 
 
 
(Kermisfoto uit 1968, met mijn moeder links en oma rechts, de kleine Petra en broertje)
 
 
Nacht of avond, middag of morgen,
Maak je om de tijd geen zorgen.
Kraaiepoten, grijze haren.
Laat je drijven op de jaren.
En heb lak aan de kalender.
Als je maar zeggen kunt: “Ik bèn d’r”.

Toon Hermans
 
 
 
Lievelingslied van mijn moeder (pak alvast een zakdoek)
 
 


19 opmerkingen:

  1. Wat mooi Petra een ode aan je moeder.
    En wat een leuke foto.
    Heerlijk die oude foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief geschreven over je moeder.
    En de foto is ook al zo leuk.
    De mode van toen,met die kraagjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Dit waardeert ze vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ode voor en aan je moeder...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat heerlijk als je je mama nog hebt en ze net zo gek is met jou als jij met haar, je vereert haar op een heerlijke manier,
    dag mamma van Petra, blijf nog heel lang gezond :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou wat lief! En wat een mooie nostalgische foto ook.
    Je moeder mag trots zijn op een dochter zoals jij, en andersom natuurlijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moeder heeft vast zitten blozen van geluk. Nog vele gezonde jaren samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zou je moeder zeker kunnen waarderen. Wat leuk met die foto.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je moedertje zal dolgelukkig met deze mooie lieve woordjes van jou voor haar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zoiets kan ik voor mijn ma niet doen, ze heeft geen pc, maar ik vindt het prachtig, ze zal er zeker van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Petra...

    Wat ontzettend lief, dat je dit blog voor je moeder gemaakt hebt.
    Ze moet wel een heel bijzondere vrouw zijn.
    En inderdaad... heerlijke muziek: zakdoekje is gepakt!

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat jullie familie zijn van elkaar kun je dus ECHT NIET zien! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, liefdevol blogje. En dat nummer... verdorie, dat liet ik spelen op de begrafenis van mijn moeder. Ze speelde het altijd op het elektronisch orgel en ik speelde het weer voor haar. Ik ben een beetje van slag nu... gek he, na zoveel jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Plato als ik je van streek hebt gemaakt.
      Maar muziek kan veel los maken, net als geuren!

      Verwijderen
  14. Wat liéf... maar vooral wat fijn dat jullie samen zo'n goede band hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie woorden en zo'n echte jaren 60 foto, geweldig.
    Mijn moeder heeft zelf geen pc maar leest altijd bij wanneer ze bij ons is.En ik stel me nu dus voor hoe je moeder dit blogje heeft zittend lezen, waarschijnlijk net als mijn moeder...glimlachend en trots.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi, die oude foto's. En zo herkenbar.

    BeantwoordenVerwijderen